Alles over ons Vollebregt orgel

In 1861 kreeg orgelbouwer J.J. Vollebregt (1793-1872) opdracht voor de bouw van een nieuw orgel. Het oude Batz-orgel, afkomstig uit de Waalse Kerk te Heusden en in 1818 in onze kerk geplaatst, was zeer slecht onderhouden. Het Batz-orgel werd door Vollebregt verkocht aan de protestante kerk in Middelharnis en in 1862 per schip daarheen getransporteerd, met uitzondering van de beide spaanbalgen, die in onze kerk achterbleven en nog worden gebruikt. Het nieuwe Vollebregt-orgel kostte indertijd 2.050 gulden.

In 1912 en 1976 kreeg het orgel een schoonmaakbeurt en in 1982 werd het gerestaureerd. Technische gegevens: 1 manuaal met 10 stemmen en een vrij pedaal met 5 stemmen. De orgelkast is gemaakt van vurenhout. Het front en de zijkanten zijn geschilderd. Als bekroning een David-beeld met harp op de middentoren en twee identieke muziektrofeƫen op de zijtorens.